سنباده نجاری

سنباده نجاری از ابزارهای پرداخت نهایی یا فینیشینگ چوب است. با استفاده از سنباده می‌توان بسیاری از ایرادهای ظاهری و پستی و بلندی‌های چوب را برطرف کرد. رنگ کاری یک سازه چوبی بدون سنباده کاری معنایی ندارد. هر چه کیفیت سنباده کاری نجاری بیشتر باشد، در نهایت به نتیجه ای بهتر دست خواهید یافت.
Image

سنباده رنگ کاری

از گروه سنباده هایی هستند که در فرایند رنگ کاری از ابتدا تا انتها برای رسیدن به کیفیت بالاتر محصول نهایی استفاده میشود و از شماره زبر تا نرم به ترتیب از سطح زیرین ( آستر کاری ) تا بالاترین سطوح استفاده میشود.

سنباده پولیش

سنباده های پولیش برای پرداخت نهایی محصول بعد از اتمام عملیات رنگ کاری استفاده میشود و معمولا از سنباده های خیلی نرم و منعطف استفاده میگردد تا بالاترین سطح کیفیت محصول ایجاد گردد.
Image

سنباده رولی

سنباده رولی به‌ صورت متری به فروش می‌رسد و شما می‌توانید این سنباده‌ها را در هر طولی خرید کنید. سنباده رولی هم در گرید های مختلف موجود هست. سنباده رولی پشت ابری و سنباده رولی ساده.

سنباده دیسکی (دایره‌ای)

شکل ظاهری این سنباده دایره‌ای هست و در قطرهای مختلف به فروش می‌رسد. البته تفاوت این سنباده‌ها فقط در قطر آن نیست بلکه برای استفاده در موارد خاص شیار یا سوراخ‌هایی بر روی آن ایجاد می‌شود. به‌عنوان مثال برای سنباده لرزان ‌که پد سوراخ‌دار داشته باشد بهتر هست از سنباده‌های دایره‌ای سوراخ‌دار استفاده کنید.

سنباده ورقه ای

سنباده ورقه‌ای از نظر ابعاد تقریباً شبیه به ورق A4 هست. سنباده‌های پوستاب به‌صورت ورقه‌ای به فروش می‌رسد.
سنباده پوستاب دارای کاغذهایی هستند که چسب ضد آب سیلیس دارند و برای  کارهایی که باید همراه آب استفاده شوند به کار می‌رود سیلیس ذرات آب را به بیرون هدایت می‌کند و از پر شدن فاصله بین ذرات جلوگیری می‌کند. از این سنباده بیشتر در نجاری چوب استفاده می‌شود.

سنباده پشت کرکی

سنباده پشت کرکی هم یکی از انواع سنباده موجود در بازار هست که یک‌لایه نرم و کرکی پشت ورق سنباده وجود دارد که موجب چسبیدن آسان آن به قلاب‌های صفحه سنباده می‌شود. برای استفاده از این سنباده باید صفحه مناسب آن را هم داشته باشید. تمامی دستگاه‌های سنباده گرد لرزان صفحه‌ای از این جنس دارند.
سرعت نصب و برداشتن این سنباده بسیار بالاست و به‌سختی روش قدیمی (استفاده از چسب) نیست. به شما پیشنهاد می‌کنیم از این نوع سنباده و صفحه مخصوص آن‌ که در دسترس هست، استفاده کنید. در آینده نه چندان این سنباده ها جایگزین روش های قدیمی خواهند شد
Image